CHILDIO MAGAZÍN

  • Hana Moualla

Zdravé jarní svačinky


Polníček pro dobré trávení, petržel pro potěchu ledvin a paprika jako zásobárna céčka... Co si dáváte na svačinu vy?


Co je to zdravá svačinka? Na to se názory liší. Někdo nevěří na nutnost svačin, jiný se neobejde bez rohlíku. Lze nachystat svačinu pro předškoláky během chvíle? Co dětem nabídnout, aby to nebyla nuda a zároveň to nebolelo peněženku? A co vlastně připravit školákům, kteří už na zdravou stravu podle maminky tolik nedají?


Ovesné vločky ve dvojroli


Jáhlová, rýžová nebo luštěninová kaše dětem nechutnají? A co ovesné vločky? Granola jsou upečené ovesné vločky s dýňovým/slunečnicovým semínkem, mandlemi nebo kokosem a sušeným ovocem. Ať už použijete pro její oslazení med, melasu nebo kondenzované mléko, celou směs si dobře promíchejte. Přimíchejte své oblíbené ingredience. Směs podložte pečícím papírem, rovnoměrně ji rozprostřete a dejte do trouby vyhřáté na přibližně 170 stupňů. Pečte 20 minut až půl hodiny (podle toho, jak silně vaše trouba peče). Pokud vám z plechu něco zbude, dejte do uzavíratelné nádoby. Granolu můžete jít jen tak nebo s ní můžete dětem ozdobit zakysanou smetanu nebo bílý jogurt. Ale lze s ní posypat třeba i nepečený jogurtový dort s piškoty.


Druhou variantou je vločková kaše s tahini a brusinkami. Stačí dát půl hrnku ovesných vloček do hrnku vařící vody (kam jste přidali hrst brusinek), špetku skořice nebo vanilky a povařit asi deset minut. Po odstavení vmíchejte dvě polévkové lžíce s pastou tahini (pokud nemá doma nikdo alergii na sezamové semínko).


Mlsky z jablek


Ano, můžete jim vykrájet misku s jablíčky, udělat kompot nebo pyré, ale určitě nepohrdnou jablečnými muffiny. Než se pustíte do přípravy těsta, vyhřejte si troubu na 180 stupňů. Pak smíchejte 2 hrnky polohrubé mouky, 3 lžičky kypřícího prášku, špetku soli, lžičku skořice s jedním hrnkem drcených ovesných vloček. Do této směsi nastrouhejte 3 jablka a jednu mrkev, přidejte 2 vejce a 5 lžic slunečnicového oleje. Sladit nemusíte vůbec nebo přidejte dvě lžíce medu/melasy. Pokud máte dobré rozinky, můžete je přidat také. Směs dobře promíchejte a nalijte do košíčků nebo formy na muffiny. Ozdobte plátky mandlí. Zapečte přibližně dvacet minut, před servírováním je nechejte asi 10 minut odstát.

Ovocný salát může být volbou, když nevíte, co nachystat. Stačí 3 jablka, banán a další ovoce dle toho, co máte doma (borůvky, pomeranč). Vše oloupejte, větší ovoce nakrájejte, přidejte do mísy a přidejte špetku skořice a několik kapek citronové šťávy. Přidejte dvě lžíce kondenzovaného mléka a dobře promíchejte.


Slaný zub?


Připravte jim zeleninu s jogurtovým dipem. Do něj můžete dát špetku soli, oregano a jeden stroužek česneku. Dobře promíchejte a dejte do misky tak velké, aby se k ní dostaly alespoň čtyři ruce. Na talíř nakrájejte zeleninu na drobné špalíky – mrkev, papriky. Přidejte pár rajčátek a pokud to děti snesou, posypejte klíčky (které si buď vypěstujete nebo koupíte). Chuťově jsou dobré třeba klíčky z řeřichy. Výhodou je, že když budete dětem ujídat, tak z tohoto nepřiberete.


Toast s vajíčkem je další rychlou svačinkou, kterou jim můžete připravit. Vykrojte vykrajovátkem na cukroví do toastového chleba tvar uprostřed, dejte na pánev lžičku másla a po rozpuštění opečte chleba z jedné strany, poté rozklepněte vajíčko do chleba. Servírujte s nakrájenou pažitkou nebo klíčky.


Ale jistotou je mít cestou do přírody vždy sáček s jablíčky, solené mandle nebo tyčinky s kmínem.


Foto: Silviarita


Související příspěvky

Zobrazit vše

Sledujte náš příběh

facebook@3x.png
instagram-sketched@3x.png
youtube-2@3x.png
twitter@3x.png